Informatie over de praktijk

Hartelijk welkom op de website van Co-Med praktijk deBolleBieste. Onze praktijk is gevestigd aan de Rembrandtlaan 10a. Het is een wijkgerichte praktijk voor de wijk Diezerpoort in Zwolle. We hopen dat we u middels deze website nog beter kunnen informeren over onze praktijk.

Co-Med huisartsenpraktijk deBolleBieste bevindt zich in de wijk Diezerpoort en bevindt zich op het gezondheidsplein deBolleBieste. Hierdoor is er een centraal aanbod onder een dak. De patiënten kunnen naast de huisarts ook voor de apotheek, fysiotherapie, buurtzorg, psycholoog, mondhygienist, podotherapie en diëtist terecht op het gezondheidsplein deBolleBieste.

Openingstijden

Onze praktijk is geopend op maandag tot en met vrijdag van 08.00 uur tot 17.00 uur.

Inschrijving als patiënt

De praktijk is helaas gesloten voor nieuwe patiënten.

Herhaalrecepten

U kunt uw herhaalrecepten op drie manieren bestellen:

  • Via MijnGezondheid.net of de MedGemak app (klik hier voor meer informatie)
  • Via de receptenlijn: u kiest 4 in het telefoonmenu.
  • Door lege doosjes voorzien van etiket in te leveren in de daarvoor bestemde brievenbus bij de balie.

Recepten, die u voor 10.00 uur aanvraagt, liggen de volgende werkdag na 11.00 bij uw apotheek klaar (m.u.v. het weekend). Recepten na 10:00 uur liggen met 2 werkdagen voor u klaar.

Bloedonderzoek

Voor bloedonderzoek en/of bloedafname kunt u terecht bij het Isala ziekenhuis, u dient hiervoor via deze link een afspraak te maken.

Rijbewijskeuring

Co-Med deBolleBieste levert geen rijbewijskeuringen. U kunt hiervoor bijvoorbeeld contact opnemen met het Centrum voor Medische Keuring via 038 711 32 51 of met de Keuringarts.

Labuitslagen en specialistenbrieven

Labuitslagen en specialistenbrieven kunnen ingezien worden via mijnisala.nl en/of via MijnGezondheid.net.

Veel gestelde vragen

Kan ik bij de huisarts terecht voor een reizigersvaccinatie?

Voor uw reizigersvaccinatie kunt u terecht bij de Travel Health Clinic. Zij zijn gespecialiseerd in het geven van reizigersadvies en het vaccineren zelf . Wilt u direct een afspraak maken? Klik dan op de volgende link: Afspraak maken – Travel Health Clinic (thci.nl)

Waarom vraagt de doktersassistente naar mijn klachten bij het maken van een afspraak?

Bij het maken van een afspraak zal de assistente u vragen naar de reden van uw contact. Ze is daarvoor opgeleid en doet dat om een inschatting te kunnen maken van de aard en spoedeisendheid van uw eventuele klachten. De assistente is vanzelfsprekend verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

Ik kom in aanmerking voor huishoudelijke hulp, een scootmobiel, rolstoel of woningaanpassingen. Waar kan ik daarvoor terecht?

U kunt contact opnemen met het WMO-loket via de gemeente. WMO staat voor Wet Maatschappelijke Ondersteuning. Deze wet regelt dat mensen met zieke, een fysieke of psychische beperking hulp, ondersteuning of de voorzieningen krijgen die ze nodig hebben.

Heb ik een verwijsbrief nodig voor een dokter in het ziekenhuis?

Voor een afspraak met een arts in het ziekenhuis heeft u een verwijsbrief nodig van uw huisarts. De huisarts geeft alleen een verwijzing als hij dit medisch noodzakelijk acht. Veel medische problemen kunnen door de huisarts worden verholpen. Als dit niet het geval is, verwijst de huisarts u in overleg door naar een medisch specialist. Bent u reeds onder behandeling bij een specialist? Dan is een verwijsbrief niet nodig. Zie verwijsafspraken.nl voor meer informatie.

Kan ik bij de huisarts terecht voor een medische verklaring?

Voor een medische verklaring kunt u helaas niet bij uw huisarts terecht. Dit is conform de richtlijnen van de KNMG, de beroepsorganisatie voor artsen. Deze adviseert huisartsen geen medische verklaringen af te leggen over eigen patiënten. Wel kunt u ons vragen een afschrift van uw medisch dossier te maken. Daarin staan de belangrijkste gegevens over uw gezondheidstoestand vermeld. Vervolgens kan een arts waarbij u niet onder behandeling staat deze gegevens onafhankelijk beoordelen. Ook kunt u bij de instantie die van u een medische verklaring vraagt navragen of een verklaring van uzelf voldoende is.

Digitaal en toch persoonlijk

Mede dankzij digitalisering kunnen we steeds betere zorg bieden aan onze patiënten. Zowel voor de patiënten als voor ons als huisartsenpraktijk wordt alles door digitalisering gemakkelijker gemaakt. Zo kunnen wij bijvoorbeeld sneller schakelen met andere zorginstellingen of bent u sneller op de hoogte van uitslagen door middel van de patiëntenportaal. Natuurlijk kunt u met onduidelijkheden of vragen ook altijd terecht bij de assistenten. Op deze manier kunnen wij op een persoonlijke wijze de zorg bieden die u verdient.

 

Direct contact met de huisarts?

Wil u direct een huisarts spreken? Neem dan plaats in de online wachtkamer. Deze is geopend op werkdagen tussen 09:00 en 17:00. U vindt rechts onderaan de pagina het spreekwolkje Image waarmee u in de digitale wachtkamer kunt plaatsnemen en u wordt dan direct geholpen. Wanneer u deze niet ziet is de wachtkamer gesloten. Deze wachtkamer is enkel voor patiënten die ingeschreven staan bij deze praktijk.